Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zondag 8 mei 2016

Rozen

Hallo allemaal,

Wat zijn er op dit moment toch prachtige kleurmediums.
En zoveel soorten dat er vast en zeker wel een kleurmedium voor je bij is.
Nu heb ik het "probleem" dat ik eigenlijk bijna alle kleurmiddelen ontzettend leuk vind.
Ik zeg "bijna" want het moet voor mij wel met water te maken hebben. 



Deze kaart is op zich vrij simpel en kan dus als een CAS kaart door.
Een CAS kaart betekend Clean And Simple dus een rustige simpele kaart.
Ik heb hierbij het volgende gedaan.
De stempel heb ik op een kaart van aquarel papier gezet met Versamark inkt 
en met een lichte, bijna witte kleur embossingpoeder bestrooid. 
Dit heb ik met de heattool verhit en daarna ben ik het gaan inkleuren.
Al moet ik zeggen dat het niet echt inkleuren is maar meer kleur aanbrengen.
Ik zal proberen het uit te leggen. Nadat de stempel van embossingpoeder was voorzien heb ik er
een beetje water op gesprayd. Nu is het aquarel papier ( 220 gr) al een beetje voorzien van 
water en zal het niet echt meer zuigen maar zal het de kleur gaan verspreiden.
In de bloem heb ik nu wat kleur aangebracht met een zig marker.
in dit geval een paarse kleur. Omdat de kaart dus al nattig is zal deze kleur wat gaan lopen.
Mocht het te droog zijn zodat de kleur niet verspreid kan je er wat water aan toe voegen
met een water-pen of penseel. Hoe meer water hoe lichter de kleur.
De donkere accenten heb ik later aangebracht door een waterpenseel
( zonder water erin) iets in een beetje water te deppen en vervolgens tegen de punt van de
zig marker aan te houden, en hiermee kan je dan inkleuren.
Denk er aan HOE MEER WATER HOE LICHTER DE KLEUR.

Je zult nu wel zien dat de punt van de marker wat lichter word maar dat geeft niet.
Leg hem even neen of veeg het af aan een doekje en de kleur trekt weer in de penseelpunt.



Toen de bloem naar mijn zin kleur genoeg had gekregen heb ik nog wat blauw
langs de buitenranden van de bloem gemaakt. Dit heb ik gedaan door
eerst op een craftsheet wat kleur met een zig marker te zetten en daar met een natte waterpen
wat kleur van op heb genomen. Zo kun je het heel licht krijgen.
Als laatste heb ik er nog een tekst op gestempeld.

De kaart heb ik gemat op diverse kleuren cardstock en heeft het de maat 10.5 x 15 cm 

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo.

Wil je nu ook graag weten welk kleurmiddel bij je past houd dat de site in de gaten
want er komen leuke workshops aan !!
www.hobbyvision.nl



ZIG - Clean Colors - Real Brush - Set รก 60 stuks  Papicolor - Dubbele kaart 152 x 152 mm - Hagelwit (6st)  Clearstamp Studio Light - Sweet Romance - STAMPSR131  Noor! Design - Clear stamp - ENG Sayings  WOW Embossingpoeder - White Puff Ultra High VersaMark Watermark Stamp Pad



Geen opmerkingen: