Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





donderdag 21 januari 2016

SCRAP 'N CHAT - 20 JANUARI

Gisteravond hebben we in onze HobbyVision Facebookgroep weer een gezellige Scrap 'n Chat gehad. Wat leuk om zo massaal met een groep te freubelen!! Dit keer heb ik zelf de Scrap 'n Chat gegeven. Dit keer een soort "tasje" met aan de binnenkant wat pockets met labels.

Dit model kan je overigens ook goed gebruiken voor mini albums, tags erin etc.

Hier de boodschappenlijst & de hints:


BENODIGDHEDEN:

DEEL A: (lengte x breedte)
2x Cardstock van 13 x 17 cm 

1x Cardstock van 13 x 8 cm


DEEL B:
2x Cardstock van 12,5 x 11,5 cm (mag andere kleur zijn als deel A)

2x Designpapier 12 x 11 cm (mogen 2 verschillende zijn)
2x Designpapier 3,5 x 12,5 cm (2 dezelfde)


DEEL C:

1x Cardstock 12,5 x 12,5 cm
1x Designpapier 12 x 12 cm

Cirkelstans geschulpt ca 10,5 cm (uit cardstock stansen)

Cirkelstans glad die op de geschulpte cirkel past (uit designpapier stansen)

Lint 30 cm

Ronde pons of muntstuk (ca 3,5 cm
Kleine magneetjes of klittenband
2 labels van ca 5,5 x 11 cm


Verder de basisbenodigdheden zoals schaar, liniaal, mes, paper distresser, distress inkt voor de randen, dubbelzijdig tape.


HINT 1:
RIL DE 2 GROTE STUKKEN CARDSTOCK VAN DEEL A OP 13 CM (DALVOUW). RIL HET KLEINE CARDSTOCK OP 4 CM. (BERGVOUW) PLAK VOLGENS DE FOTO OP ELKAAR.



 

HINT 2:
PLAK HET GROTE CARDSTOCK EN DESIGNPAPIER VAN DEEL 2 OP ELKAAR. MAAK MET EEN RONDE PONS EEN OPENING.
PLAK HET GEHEEL ALS POCKET OP JE KAART. (OPENING AAN DE ZIJKANT)





HINT 3:
PLAK DE 2 KLEINE STUKKEN DESIGNPAPIER VAN DEEL B IN HET MIDDEN VAN JE CREATIES. STEEK DE 2 LABELS IN DE POCKETS.



HINT 4:
VOUW JE PROJECT DICHT. PLAK CARDSTOCK EN DESIGNPAPIER VAN DEEL C OP DE VOORKANT. (LET OP, DESIGNPAPIER MOET NU OMHOOG, ZIE VOORBEELDFOTO)



HINT 5:
PLAK DE GESCHULPTE EN DE GLADDE CIRKEL OP ELKAAR. RIL JE GESTANSDE CIRKEL OP DE HELFT. PLAK DE HELFT AAN DE ACHTERKANT VAN JE PROJECT VAST.



HINT 6:
BEVESTIG ONDER DE GESCHULPTE CIRKEL EN OP DE VOORKANT VAN JE PROJECT EEN MAGNEETJE OF EEN STUKJE KLITTENBAND ALS SLUITING.
MAAK IN DE LINKER- EN DE RECHTER BOVENHOEK EEN GAATJE NAAST DE GESCHULPTE CIRKEL. RIJG DAAR JE LINTJE DOORHEEN. (WORDT EEN HENGSEL)




HINT 7:
DE BASIS VAN JE “TASJE” IS NU KLAAR, JE KAN NU GAAN PIMPEN! SUCCES!!


Ik heb mijn creatie gemaakt met de prachtige Love & Home lijn van Studio Light.


Voor de voorkant heb ik BASISLH209 gebruikt. Het 3D plaatje is ook van Studio Light, EASYLH504. Aan de zijkant heb ik een taartrandje gebruikt, die heb ik dubbelgevouwen en ook aan de binnenkant van het project vastgeplakt.

De Frame Ovaal van Noor! Design heb ik uit Kraft Cardstock gestansd. Deze heb ik op de helft doormidden gesneden. Daarop nog lichtjes gestempeld met de Doodle stempels van Studio Light (STAMPLH127)



De flap heb ik met een magneetje vastgemaakt. Om het magneetje op de voorkant van het tasje weg te werken heb ik er wat kleine labels met tekst op geplakt. (EASYLH511)


Als je het tasje openvouwt komen deze pocket tevoorschijn. Voor de achtergrond heb ik het scrapvel SCRAPLH04 gebruikt. Dit vel is van zichzelf al zó mooi!!


Aan de linkerkant heb ik wat stansvellen van Studio Light gebruikt en wat stansjes van Noor! Design uit de One of a Kind Spring set.

In de pockets heb ik wat labels gestopt, die laat ik straks nog even zien.


Op het middengedeelte heb ik wat kant geplakt en achter het kant de blauwe randmal 6002/0357 van Noor! Design. 

Ook aan de rechterkant heb ik allerlei plaatjes van de stansvellen van Studio Light gebruikt.


De labels heb ik gestansd met de mal van Crealies. Daarop ook allerlei plaatjes van Studio Light verwerkt.

De lijn is echt super leuk hé?

Ik hoop dat jullie het een leuke Scrap 'n Chat vonden

Wens jullie nog een hele fijne en gezellige dag. Bedankt voor jullie bezoekje en de leuke reacties die jullie steeds achterlaten.



Alle gebruikte materialen zijn te bestellen bij www.hobbyvision.nl:

Scrapvel - Studio Light - Love & Home SCRAPLH04 Clearstamp - Studio Light - Love & Home STAMPLH127 Stansvel A4 - Studio Light - Love & Home EASYLH512 Stansvel A4 - Studio Light - Love & Home EASYLH510  Stansvel A4 - Studio Light - Love & Home EASYLH506 Stansvel A4 - Studio Light - Love & Home EASYLH504 Basisvel A4 - Studio Light - Love & Home BASISLH209 Noor! Design - Blauwe mal - Rand Noor! Design - Cutting & Embossingstencil - Blauwe mal - Ovaal + Poinsettia Noor! Design - One of a Kind - Spring set Magneetjes - Basic Grey Stansmal - Crealies - Crea-nest-Lies XXL - No 1 Labels & Tags KlokScrappersfloss Karen Foster - Tawny

8 opmerkingen:

Angela zei

Wat een schitterende uitvoering Jenine!!

lenywim35 zei

Ik moet alleen de binnenkant nog een beetje pimpen, de rest is klaar. Ik heb een andere sluiting gemaakt. Noodgedwongen, maar ...... is een idee. Nogmaals bedankt Janine.
Ik heb de tekst in Word gezet, gekopieerd en het gaat mee op vakantie. Moet het beslist nog een keertje maken.
gr leny w

Wil Frutsel zei

Kei-leuk zo'n scrap n chat, die ook voor ons bloggers zichtbaar is, zodat we hem ook mee kunnen maken. Deze is prachtig geworden Jeneine, bedankt voor je duidelijke uitleg!!
xx Wilma

Anita zei

Prachtige kaart en zo mooi uitgewerkt.
Bedankt voor het patroon. Komt zeker eens van pas.

gr. Anita

Doris knippenenplakken zei

Wat een prachtig model Jenine heel leuk echt een prachtig geheel .
Leuk dat het online bedankt voor het patroontje .
Groetjes Doris

Unknown zei

Wat een gaaf model!
Als ik weer uit de lappenmand ben ga ik deze zeker maken!

Liefs, Ilona

Heidie zei

Bedankt voor de mooie scrap en chat. Ik heb hem ook gemaakt en hij staat nu op Facebook en heb hem ook op mijn blog gezet met een link naar jullie blog.

liefs Heidie

Karin Heiloo zei

Super !!!!
Groetjes Karin XX