Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zondag 30 november 2014

Sneeuwpret - panpastel cursus

Het is vandaag weer tijd voor een nieuwe kaart.
Dit keer heb ik gekozen voor een Shape Art kaart met een schudgedeelte.



De basis is een Shape Art van Dutch Doobadoo.
Dit zijn een soort van plastic patronen waar je met een potlood langs
kant tekenen en daarna kun je de vorm uitknippen.
Deze mal heeft diverse maten zodat je diverse lagen kan maken.
Ik ben begonnen met de grootste maat van Kraft papier.
Kraft is een dikker soort cardstock en heel geschikt als basis voor 
dit soort kaarten. Vervolgens heb ik een maatje kleiner getekend op
blauw cardstock en als laatste op design papier.
Alle ranjes heb ik voorzien van Crackle paint.
Nu had ik de basis klaar en kon het versieren beginnen. 


In de recht bovenhoek heb ik een banner gemaakt waar ik 
de tekst "sneeuwpret" op heb gestempeld met een clearstamp van Noor!Design.
Het mutsje eveneens van Noor!Design heb ik uit Kraft papier gestanst
en na het embossen in de mal laten zitten. Ik ben er toen met
distress inkt overheen gegaan en vervolgens pas de mal verwijderd.
Daar door krijgt het mutsje de donker bruine patroontje.


Aan de linkerboven hoek heb ik de ijskristallen en de wantjes geplakt.
De wantjes zijn net als het mutsje met distress inkt bewerkt.
In het midden heb ik een strik geplakt die van de paper art serie van 
Doobadoo is. Deze zijn wit en ik heb het zelf een roze kleurtje gegeven met
wat distress inkt.


Zoals ik al zei heb ik er een schudgedeelte op gemaakt.
Dit doe je door een raampje van mica te maken.
Dit raampje heb ik in de cirkel geplakt en opgehoogd met dik foamtape.
Vervolgens heb ik er wat strooi spul ingedaan, in dit geval wat glitters
en met de afbeelding, die ik met Sennelier heb ingekleurd, heb ik
het "bakje" gesloten. Dit "bakje" heb ik op de kaart geplakt
en er rechts onder nog de tekst stans "winter" bijgeplakt.


Natuurlijk mogen de rolroosjes niet ontbreken.
Dit keer heb ik ze in het blauw gemaakt,
Van Kraft papier heb ik de dennenappeltjes gemaakt.
Wil je weten hoe je dit kan maken kijk dan even op mijn 
filmpjes die ik hierover gemaakt heb.
Deze kun je HIER vinden.

****



Dan wil ik nog even vermelden dat we weer gestart zijn met de panpastel cursussen
Deel 1 en 2 zullen gegeven worden op zaterdag 13 december.
Je leert hier de basis kennen van de panpastel.
Voor meer info en opgaven kun je op de site kijken,
Die vind je HIER.

Nou..dat was het weer voor deze keer,
Ik hoop dat je het weer een leuke post vond,
Ik lees het graag,


En deze artikelen heb ik gebruikt bij deze kaart en zijn direct te bestellen
in de webwinkel: